prijdte na kavu

focus

vitalaktiv

VYTĚSŇOVAČ VODY A DALŠÍ KOSMETICKÉ NOVINKY


Úvod » Články » test GARMIN EDGE 500

Články / test GARMIN EDGE 500

Praktický Test GARMIN EDGE 500

Proč vybíráme právě GARMIN EDGE 500? Chtěli jsme něco, co je:

  1. Malé
  2. Výkonné
  3. Jednoduché
  4. Cenově dostupné
  5. Dostačující pro 99% cyklistů

Po přečtení návodu, zhlédnutí některých recenzí a zevrubném porovnání s jinými podobnými, jsme se nechali přesvědčit a vyzkoušeli.

GARMIN EDGE 500 má ale několik variant, které se liší svými doplňky.

  1. Přístroj
  2. Přístroj a hrudní pás
  3. Přístroj a hrudní pás prémium
  4. Přístroj a hrudní pás prémium a snímač kadence

Pro náš test jsme zvolili variantu 3. s hrudním pásem prémium.

Sledování tepové frekvence poskytuje většině cyklistů dostačující informace o jejich jízdě, popř. k řízení tréninku. Ze stejného důvodu jsme nevolili ani přístroje s měřením výkonu. Prémium verze znamená, že hrudní pás je kvalitnější a příjemnější k nošení. Cyklisté jsou i většinou běžci a běžci na lyžích. Všude tam je využitelná přesně tato kombinace.

Praktické zkušenosti z testů:

Pozitiva:

  1. Malý a lehký přístroj
  2. Nastavení a informace na displeji jsou v češtině
  3. Nepotřebujete magnet na drátech a další čidlo
  4. Nepotřebujete nastavovat průměr kola
  5. Nepotřebujete nastavovat hodiny
  6. Vodotěsná úprava
  7. V balení jsou 2 držáky, další je možno dokoupit pro použití na jiných kolech
  8. Snadné dobíjení baterie přes USB (zásuvka nebo PC)
  9. Výdrž baterie na několik dní tréninku. Zvědavost vás ale donutí, po jízdě se připojit k PC a nabíjíte
  10. Dokáže velmi dobře měřit mnohem více hodnot, než potřebujete
  11. Skutečně variabilní display (co se týká zobrazovaných hodnot – 5 obrazovek po 8 hodnotách)
  12. Téměř nevyužitelná paměť pro info o vašich jízdách
  13. Jednoduché ukládání jízd v PC přes Garmin Connect (něco jako tréninkový deník)
  14. Jedinečné grafické a mapové vyhodnocení jízdy v Garmin Connect
  15. Přístroj graficky zobrazuje zóny tepové frekvence pro řízení tréninku
  16. Umí navigovat po připravené trase – cestou i necestou
  17. Umí porovnávat vaši jízdu s připravenou trasou a tempem jízdy (rozdíl v čase i metrech jako náskok nebo ztráta)
  18. Umí porovnávat jednotlivé jízdy (smysl má, pouze když jedete stejnou trasu)
  19. Funkční nastavitelný autostop (nastavitelná minimální rychlost pro vypnutí, např. při zastavování na křižovatce se přístroj vypne už při 3 km/h)
  20. Počítačově zdatní mohou trasy upravovat a ukládat např. po jednotlivých částech, tzv. kolech. (lze jízdu kopírovat, vymazat cestu na start a z cíle a uložit jako jinou jízdu)

Co je výzvou:

  1. Nastavení je opravdu složitější než běžné cyklocomputery (čtěte návod a hrajte si – přece jen, je to hračka)
  2. Je třeba registrovat přístroj a vytvořit si online účet
  3. Ztrácíte soukromí, protože i jiní teď vědí, kde právě jste Sealed
  4. 8 informací na displeji je již hůře čitelných (nelze jen přejet pohledem), ale dá se zvyknout na to, kde co hledat
  5. Nastoupané a sestoupané metry jsou jinak zaznamenávány v přístroji a v GARMIN Connect a nikdy se neshodovaly
  6. Kalibrace nadmořské výšky není optimální, ale v Garmin Connect po přepočtu přesná
  7. Hledání satelitů není okamžité
  8. Při průjezdu tunelem nebo pod stromy vynechává signál, ale vzápětí dopočítává
  9. Porovnání jízdy s připravenou trasou nebere v úvahu rozdíl rychlosti při jízdě do/z kopce (pouze průměrnou rychlost)

Informace na námi testovaném přístroji byly nastaveny na 3 obrazovkách, které se mezi sebou přepínají jedním tlačítkem:

první obrazovka

 

 

 

 

zvolili jsme pro nás nejzajímavější hodnoty

 

 

 

druhá obrazovka

 

 

 

rychlost, průměrnou rychlost a ujetou vzdálenost jsme si ponechali na stejném místě jako na první obrazovce

 

 

 

 

třetí obrazovka

 

 

 

grafické znázornění zón srdeční frekvence vám přístroj nastaví automaticky po zadání vašich osobních údajů. Kdo nikdy nejel s pulsmetrem, který má nějaké grafické zobrazení, až tady pochopí,  jak je třeba do kopce zvolnit a z kopce přidat, aby udržel konstatní tepovou frekvenci (zónu).

 

Chcete si poměřit síly s vlatním plánem?

v Garmin Connect si naplánujte trasu, zvolte průměrnou rychlost a máte soupeře

dostáváte informace o tom, zda máte náskok nebo ztrátu, a to jak v metrech, tak i v čase. Kromě toho vidíte, kolik vám zbývá do konce tréninku a jak dlouho již jedete. Na grafické lince vidíte černý nebo bílý bod, podle toho, zda máte ztrátu nebo náskok

na druhé obrazovce vidíte základní navigaci bez křižovatek a krajiny, pouze čáru se zatáčkami a informaci o tom, kde se bude odbočovat. Na obrázku mapa celé trasy, v průběhu jízdy je vidět pouze pár set metrů trasy

Vyhodnocení jízdy v přístroji vypadá takto:

Vyhodnocení stejné jízdy v počítači vypadá jinak:
http://connect.garmin.com/

základní obrazovka vám dá dostatek informací o průběhu jízdy

v přehrávači lze zvolit k porovnání vzdálenost, nadmořskou výšku a buď tepovou frekvenci

nebo rychlost... vše je možné přehrát rychle nebo po krocích a podívat se na volitelně nazvětšované mapě na konkrétní místo

 

nezapomeňte i pro ostatní v diskuzi přidat svůj komentář a poznatky o stejném nebo jiném GPS přístroji


NTNhM